VISI DAN TUJUAN
PROGRAM STUDI PENDIDIKAN BAHASA INGGRIS
2024
Visi Keilmuan
“Menjadi program studi yang menghasilkan lulusan unggul dalam bidang pengajaran bahasa Inggris melalui pendekatan konstruktivisme sosial dan landasan Systemic Functional Linguistics (SFL), serta berjiwa entrepreneur yang bermutu dan berkarakter melayani pada tahun 2029"
Scientific Vision
"To become a study program that produces excellent graduates in the field of English teaching, underpinned by a social constructivist approach and the principles of Systemic Functional Linguistics (SFL), as well as a quality entrepreneurial spirit and a character committed to service by 2029."
Tujuan Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris:
1. Mewujudkan program studi yang unggul dalam pengajaran bahasa Inggris dengan pendekatan konstruktivisme sosial dan landasan Systemic Functional Linguistics (SFL), serta menghasilkan lulusan yang kompeten dan siap bersaing di tingkat nasional dan internasional.
2. Menghasilkan lulusan yang memiliki pemahaman mendalam tentang pendidikan dan pengajaran bahasa Inggris, termasuk metodologi pembelajaran yang berfokus pada pengembangan hard skill dan soft skill peserta didik, dengan pendekatan konstruktivisme sosial dan SFL.
3. Menghasilkan sarjana Pendidikan Bahasa Inggris bermutu dan berkarakter melayani.
4.
Membekali lulusan dengan kemampuan berwirausaha yang kuat, serta memberikan pengetahuan dan keterampilan untuk menciptakan lapangan kerja, sehingga mereka dapat menjadi individu yang mandiri dan berkontribusi positif bagi masyarakat.
The Objective of the English Education Study Program:
1. To establish a study program that excels in English language teaching through a social constructivist approach and the foundation of Systemic Functional Linguistics (SFL), and to produce graduates who are competent and competitive at both national and international levels.
2. To produce graduates with a deep understanding of English education and teaching, including learning methodologies that focus on developing both the hard skills and soft skills of students, utilizing a social constructivist approach and SFL.
3. To produce high-quality English Education graduates with a strong character of service.
4. To equip graduates with strong entrepreneurial skills and provide them with the knowledge and abilities to create job opportunities, enabling them to become self-reliant individuals who contribute positively to society.